Η σύνδεση του Απόλλωνα με το θάνατο, που διατηρείται ακόμα και στην κλασσική εποχή όταν ο θεός είχε προνόμια πολύ διαφορετικού χαρακτήρα, είναι κάτι περιοοότερο από μια εικασία.
Προκύπτει πράγματι ακόμα κι από το όνομα του Απόλλωνα ή τουλάχιστον από τον τρόπο, που συνήθως το εννοούσαν, από το συμβολισμό του φονικού τόξου κι από τις τόσες διηγήσεις για τους τραγικούς έρωτες του θεού.
Αυτά τα τρία σημεία, που μετατρέπουν την εικασία σε βεβαιότητα, μπορούν να επαληθευθούν.
Σύμφωνα με τη μαρτυρία του Πλάτωνα στον Κρατύλο,
Αυτά τα τρία σημεία, που μετατρέπουν την εικασία σε βεβαιότητα, μπορούν να επαληθευθούν.
Σύμφωνα με τη μαρτυρία του Πλάτωνα στον Κρατύλο,
το όνομα του Απόλλωνα είχε για τον κόσμο μια φοβερή ερμηνεία.
Το παραλλήλιζαν πράγματι με το ρήμα "απόλλυμι", που σημαίνει χάνω ή καταστρέψω.
Ο Απόλλωνας πρέπει να ήταν λοιπόν ο "καταστροφέας".
Ολες οι αρχαίες ετυμολογίες που υποψιάζεται κανείς πως δε βασίζονται παρά σε αστεϊσμούς, μπορεί ίσως να επιδέχονται επιστημονικά διαψεύσεις, να αναιρούνται επιστημονικά, αλλά είναι γεγονός, ότι δε γνωρίζουμε άλλες καλύτερες.
Ο φόβος που προκαλούσε και μόνο το όνομα του Απόλλωνα, επιβεβαιώνεται από τη διήγηση της γέννησης του θεού, από την οποία μαθαίνουμε, ότι το νησί Δήλος, που διαλέχθηκε σαν γη του τοκετού, κινδύνευε από αυτό και μόνο το γεγονός να εξαφανισθεί .
Η διήγηση της εμφάνισης του Απόλλωνα,
πάνοπλου μέσα στον κύκλο των θεών του Ολύμπου, έχει την ίδια έννοια .
Αυτό είναι που μας ωθεί να θεωρήσουμε το όπλο του Απόλλωνα,
Αυτό είναι που μας ωθεί να θεωρήσουμε το όπλο του Απόλλωνα,
σαν ίδιο μ 'εκείνο της αδελφής του Άρτεμης.
Ο Απόλλωνας και η Άρτεμης είναι θεότητες του κυνηγιού.
Το τόξο είναι αχώριστο από τον Απόλλωνα όπως κι από την Άρτεμη,
που δεν είναι ίσως παρά το θηλυκό διπλό του.
Και το βέλος που ρίχνει αυτό το τόξο είναι φονικό αφού δε χάνει ποτέ το στόχο του.
Ο Όμηρος μας λέει, πως το βέλος αυτού του τόξου είναι "αναπόφευκτο", πράγμα που θυμίζει επίσης το συμβολισμό του ονόματος της Ατρόπου,
της πιο επίφοβης από τις τρεις Μοίρες, αυτής που σκοτώνει.
Επίσης στην Οδύσσεια, οι δικαιοδοσίες του Απόλλωνα και της Άρτεμης καθορίζονται έτσι, ώστε ο πρώτος να βάζει τέρμα στη ζωή των ανθρώπων
και η δεύτερη στην ύπαρξη των γυναικών.
"Και τότε, μας λέει ο γέρος ποιητής σχετικά με τους κατοίκους της νήσου Ορτυγίας, έρχονται ο Απόλλωνας και η Άρτεμης, η αδελφή τον, τεντώνουν το τόξο τους και το πιο γλυκό τους βέλος σχίζει τον αέρα δίχως να φανεί και τερματίζει απότομα μάκρυνα πεπρωμένα".
Φονιάς υπήρξε ο Απόλλωνας με το τόξο του ήδη από τη γέννηση του (Οδύσσεια XV, 410), όταν ήταν ακόμα στην αγκαλιά της μάνας του,
σκοτώνοντας το φίδι Πύθωνα ή το διπλό θηλυκό αυτού του τέρατος, την ονομαζόμενη Δελφύνα, όνομα που σχετίζεται μ' εκείνο των Δελφών.
Και μια που σαν τέτοιος είναι ο αρχηγός των φονιάδων,
γι' αυτό σίγουρα και ο Αισχύλος δε θα διστάσει να ανακατέψει το θεό στις ανθρώπινες υποθέσεις,
κάνοντας τον υπερασπιστή του Ορέστη
μπροστά στο δικαστήριο της Αθήνας .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου